De gezondheidszorg in Nederland is één van de beste in de wereld. Het Zorginstituut werkt er namens de overheid aan dat iedereen in Nederland toegang heeft tot goede zorg. Daarom is het belangrijk dat uit het basispakket van de zorgverzekering alleen behandelingen worden vergoed, waarvan vaststaat dat deze écht werken en passen bij wat de patiënt nodig heeft. Hierin staan we voor een grote maatschappelijke opgave. Want als we willen dat de zorg ook in de toekomst voor iedereen toegankelijk blijft, moet er nu iets veranderen. Kom bij ons werken en lever jouw bijdrage aan deze uitdaging.
Ga de uitdaging aan
De toegankelijkheid van de zorg staat onder druk. De vraag naar zorg stijgt sneller dan het aanbod. We worden ouder, er komen steeds meer dure medicijnen en ook de kosten voor langdurige zorg stijgen. Dit vraagt om scherpe keuzes. Passende zorg is een manier van samenwerken om ervoor te zorgen dat iedereen ook in de toekomst toegang houdt tot goede verzekerde zorg. Dat doen we samen met alle partijen om ons heen. Denk aan zorgaanbieders, zorgverzekeraars, universiteiten en patiëntenverenigingen.
Wij zoeken regelmatig bevlogen mensen die een bijdrage aan ons werk willen leveren. Denk bij ons werk aan het beoordelen van geneesmiddelen op vergoeding uit het basispakket. Of onderzoeken wat zorgpartijen, patiëntengroepen en verzekeraars onder kwalitatief goede zorg verstaan en hoe we dat kunnen monitoren. Hoe we zorgdata kunnen verwerken en ontsluiten voor andere partijen. Maar ook hoe we administratieve lasten voor zorgverleners kunnen verminderen, door onder andere de informatie-uitwisseling tussen zorgpartijen te verbeteren.
Hiervoor zoeken we mensen die oplossingsgericht zijn en sterk zijn in netwerken en mensen met elkaar in verbinding brengen. Ben je nieuwsgierig en kijk je met een open blik naar je werk? Dan pas je goed bij ons! Wij hebben regelmatig vacatures. Houd deze pagina dus in de gaten.
Openstaande vacatures
Als coördinator Horizonscan ben je verantwoordelijk voor de publicatie en doorontwikkeling van de Horizonscan. De Horizonscan is een overzicht van alle nieuwe geneesmiddelen die de komende jaren op de markt komen. Je zorgt dat je team de juiste analyses doet en externe experts consulteert. Verder ben je verantwoordelijk voor het opzetten van een Horizonscan Medische Technologie. Je zorgt dat je team maandelijks de minister van VWS adviseert over sluisplaatsing van geneesmiddelen. En je bent internationaal een aanspreekpunt voor samenwerking in horizonscanning. Je voert inhoudelijk en strategisch overleg met het ministerie van VWS en brancheorganisaties en je stuurt 7 enthousiaste, toegewijde collega’s aan.
Wij bieden je
Een maatschappelijk waardevolle functie voor 32 tot 36 uur per week met een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar. Als het je bevalt bij het Zorginstituut en je naar tevredenheid functioneert, dan krijg je daarna een vast dienstverband.
Een salaris tussen € 4551,59 en € 6786,21 bruto per maand (schaal 13 CAO Rijk) bij een fulltime dienstverband, afhankelijk van werkervaring en opleiding. Er komt ook nog een salarisverhoging bij per 1 april 2023 (3%) en 1 januari 2024 (1,5%).
Een Individueel Keuzebudget van 16,37% van je salaris, dat het vakantiegeld en de eindejaarsuitkering bevat. Het IKB kun je naar eigen wens laten uitbetalen, omzetten in verlofuren of besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals een fiets voor woon-werkverkeer, bedrijfsfitness of een werk-gerelateerde opleiding. .
Flexibel werken (zelf uren indelen en werken vanuit kantoor of huis).
Aantrekkelijke overige arbeidsvoorwaarden.
Wij zoeken jou
Je hebt academisch niveau, bij voorkeur met een achtergrond in medische biologie of farmacie.
Je hebt aantoonbare ervaring met complexe projecten processen met meerdere stakeholders en staat hierbij stevig in je schoenen.
Je bent in staat om partijen met tegengestelde belangen vanuit de inhoud te verbinden.
Je kan makkelijk schakelen tussen verschillende dossiers en projecten.
Je hebt ervaring met het aansturen van een team en biedt hierbij ruimte aan input van je collega’s.
Nieuwsgierig? Alle info over deze vacature en het solliciteren vind je op de website Werken voor Nederland. Reageren kan tot en met 13 februari 2023.
Als managementondersteuner ben je het eerste aanspreekpunt voor een van de managers van de afdeling Zorg. Je hebt vaste taken en werkt daarnaast in projecten. Je hebt daardoor veel afwisseling in je werk. Je organiseert bijeenkomsten, maakt verslagen en verwerkt informatie juist en tijdig in onze systemen. Je staat in verbinding met verschillende interne en externe secretariaten in het zorgveld.
Wat ik leuk vind aan mijn werk is dat ik een spil in de organisatie van veel zaken ben en met veel mensen contact onderhoud. - Amber, managementondersteuner Zorginstituut Nederland
Wij bieden je
Een maatschappelijk waardevolle functie voor 36 uur per week met een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar. Als het je bevalt bij het Zorginstituut en je naar tevredenheid functioneert, dan krijg je daarna een vast dienstverband.
Een salaris tussen €2.482,59 en €3.097,92 bruto per maand (schaal 6 CAO Rijk) bij een fulltime dienstverband, afhankelijk van werkervaring en opleiding. Er komt ook nog een salarisverhoging bij per 1 april 2023 (3%) en 1 januari 2024 (1,5%).
Een Individueel Keuzebudget van 16,37% van je salaris, dat het vakantiegeld en de eindejaarsuitkering bevat. Het IKB kun je naar eigen wens laten uitbetalen, omzetten in verlofuren of besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals een fiets voor woon-werkverkeer, bedrijfsfitness of een werk-gerelateerde opleiding. .
Flexibel werken (zelf uren indelen en werken vanuit kantoor of huis).
Aantrekkelijke overige arbeidsvoorwaarden.
Wij zoeken jou
Je hebt een relevante mbo- of hbo-opleiding, zoals officemanagement.
Je bent klantgericht, flexibel en proactief.
Je hebt ervaring met administratief en secretarieel werk.
Je werkt accuraat in verslaglegging en dossiervoering.
Je kun je zowel mondeling als schriftelijk goed uitdrukken.
Je bent in staat om het Zorginstituut naar buiten te vertegenwoordigen.
Nieuwsgierig? Alle info over deze vacature en het solliciteren vind je op de website Werken voor Nederland. Reageren kan tot en met 13 februari 2023.
Het team Businessapplicatie & IT Services zoekt een nieuwe collega. Als secretarieel teamondersteuner help jij je collega’s hun taken uitvoeren rondom het beheer van applicaties en IT-diensten. Je plant en organiseert bijeenkomsten en vergaderingen, zorgt voor agenda- en documentbeheer en ondersteunt de teammanager met verschillende administratieve taken.
Wij bieden je
Een maatschappelijk waardevolle functie voor 24 tot 32 uur per week met een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar. Als het je bevalt bij het Zorginstituut en je naar tevredenheid functioneert, dan krijg je daarna een vast dienstverband.
Een salaris van maximaal € 3.097,92 bruto per maand (schaal 6 van CAO Rijk per 1 juli 2020), afhankelijk van werkervaring en opleiding.
Een Individueel Keuzebudget van 16,37% van je salaris, dat het vakantiegeld en de eindejaarsuitkering bevat. Het IKB kun je naar eigen wens laten uitbetalen, omzetten in verlofuren of besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals een fiets voor woon-werkverkeer, bedrijfsfitness of een werk-gerelateerde opleiding. .
Flexibel werken (zelf uren indelen en werken vanuit kantoor of huis).
Aantrekkelijke overige arbeidsvoorwaarden.
Wij zoeken jou
Je bent mensgericht, nauwkeurig, klantvriendelijk en weet te verbinden.
Je hebt veel ervaring met secretarieel werk en managementondersteuning.
Je bent omgevingsbewust en weet wat er speelt in de zorg.
Je bent initiatiefrijk, flexibel en werkt graag samen.
Je hebt kennis over en ervaring met tools voor online vergaderen, tools voor het uitzetten van enquêtes en alle Office producten.
Nieuwsgierig? Alle info over deze vacature en het solliciteren vind je op de website Werken voor Nederland. Reageren kan tot en met 9 februari 2023.
Het team Informatiestandaarden is verantwoordelijk voor het beheer en de doorontwikkeling van de informatiestandaarden (iStandaarden) voor de Wet langdurige zorg (Wlz), de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo), de Jeugdwet (Jw) en het Persoonsgebonden budget (pgb). iStandaarden zorgen voor een snelle en soepele informatieoverdracht in de zorg. Als financieel adviseur beheer je de budgetten per project, je verwerkt facturen en maakt een vertaalslag van de cijfers naar de organisatie. Je bent sparringpartner voor de projectleider op het gebied van financiën en hebt een verbindende rol tussen de projectleiders en de managers.
Wij bieden je
Een maatschappelijk waardevolle functie voor 36 uur per week met een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar. Als het je bevalt bij het Zorginstituut en je naar tevredenheid functioneert, dan krijg je daarna een vast dienstverband.
Een salaris tussen € 3028,19 en € 4247,52 bruto per maand (schaal 9 CAO Rijk) bij een fulltime dienstverband, afhankelijk van werkervaring en opleiding. Er komen salarisverhogingen bij per 1 april 2023 (3%) en 1 januari 2024 (1,5%).
Een Individueel Keuzebudget van 16,37% van je salaris, dat het vakantiegeld en de eindejaarsuitkering bevat. Het IKB kun je naar eigen wens laten uitbetalen, omzetten in verlofuren of besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals een fiets voor woon-werkverkeer, bedrijfsfitness of een werk-gerelateerde opleiding. .
Flexibel werken (zelf uren indelen en werken vanuit kantoor of huis).
Aantrekkelijke overige arbeidsvoorwaarden.
Wij zoeken jou
Je hebt een relevante hbo-opleiding, zoals bedrijfseconomie.
Je hebt minimaal 1 tot 3 jaar werkervaring als financieel medewerker.
Je bent communicatief vaardig, in woord en geschrift.
Je hebt cijfermatig inzicht.
Je hebt aantoonbare ervaring met Excel.
Je bent analytisch, zelfstandig en een teamplayer.
Nieuwsgierig? Alle info over deze vacature en het solliciteren vind je op de website Werken voor Nederland. Reageren kan tot en met 9 februari 2023.
Daarom werk je bij het Zorginstituut
Werken bij het Zorginstituut betekent op beleidsniveau bijdragen aan het goed en toegankelijk houden van de zorg. We werken in een politiek bestuurlijke omgeving aan complexe vraagstukken waar veel stakeholders bij betrokken zijn. Door onze taak als beheerder van het basispakket van de zorgverzekering hebben wij een unieke positie in de zorg. We staan midden in de maatschappij en we zijn continu in ontwikkeling. Dat maakt werken bij ons uitdagend en interessant. Bij ons werken ongeveer 480 mensen. Onze medewerkers zijn deskundig, gedreven, betrokken en er is een open sfeer waar collega’s elkaar graag willen helpen.
Wij werken er namens de overheid aan dat iedereen in Nederland toegang heeft tot goede zorg. Dat is belangrijk. Niet alleen voor nu, maar ook voor de toekomst, zodat onze kinderen en kleinkinderen kunnen blijven rekenen op goede zorg. – Willemijn, Programmamanager Zorginstituut Nederland
In onze organisatie krijg je veel eigen verantwoordelijkheid. Met ontwikkeltrajecten, opleidingen en cursussen en toegang tot een loopbaanadviseur kun jij je carrière bij ons op jouw manier vormgeven. Maandelijks organiseren we bijeenkomsten waarin je ook buiten je eigen werkgebied kan leren. Daarnaast zijn er regelmatig informele borrels en activiteiten.
Een baan waar ik inhoudelijk uitgedaagd kan worden, maar ook maatschappelijk iets kan bijdragen. Die combinatie vind ik bij het Zorginstituut. – Ly, adviseur
Overige arbeidsvoorwaarden
Voor onze medewerkers geldt de CAO Rijk. Naast een goed salaris ontvang je van ons:
een individueel keuzebudget (IKB) van 16,37% van je salaris*;
reiskostenvergoeding;
thuiswerkvergoeding;
een budget om je thuiswerkplek optimaal in te richten;
opleidingsmogelijkheden en studiekostenvergoedingen;
ABP-pensioenvoorziening;
28 vakantiedagen en de mogelijkheid om verlofuren bij te kopen;
aantrekkelijke verlofregelingen;
de mogelijkheid om compensatie-uren op te bouwen, hiermee kun je de uren die je wekelijks meer maakt flexibel inzetten als verlofuren op een ander moment;
laptop en telefoon;
hybride werken waarbij ons werk leidend is, hierover ga je in gesprek met jouw team;
toegang tot een breed aanbod van online trainingen en een loopbaanadviseur voor je persoonlijke en professionele ontwikkeling.
*Dit kun je inzetten zoals jij dat wilt. Je kunt je IKB laten uitbetalen, omzetten in verlofuren of besteden aan een fiscaalvriendelijk doel, zoals een fiets, bedrijfsfitness of werkgerelateerde opleiding. Reageren kan tot en met 6 december 2022.
Wie zijn wij
Het Zorginstituut heeft een wettelijk opgedragen takenpakket en valt als zelfstandig bestuursorgaan onder de verantwoordelijkheid van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. Onze kerntaak is ervoor te zorgen dat iedereen in Nederland nu en in de toekomst toegang houdt tot goede verzekerde zorg. Daarom is het belangrijk dat uit de basisverzekering alleen behandelingen worden vergoed, waarvan vaststaat dat deze écht werken en passen bij wat de patiënt nodig heeft. We werken veel samen met andere partijen zoals de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa), de Inspectie voor Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ), het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS), autoriteiten in binnen- en buitenland, beroepsgroepen, patiënten- en consumentenorganisaties, onderzoekscentra en ziekenhuizen.
Het Zorginstituut staat voor verbinden, inspireren en richting geven. Wij werken aan een organisatiecultuur waarin diversiteit, inclusiviteit en gelijkwaardigheid centraal staat. Wij geloven dat talent zich veilig kan ontwikkelen door ruimte te bieden aan de verschillen van mensen. Wij werken continu aan een omgeving waarin iedereen zichzelf mag en kan zijn. Het is belangrijk dat verschillende perspectieven, achtergronden, oriëntaties en kennis samenkomen. Als de verschillende manieren waarop mensen naar iets kijken worden samengebracht, zien wij mooie dingen ontstaan. Zoals meer creativiteit en innovatie, betere resultaten en breder draagvlak voor onze belangrijke maatschappelijke taak.
We willen dat dit onderwerp leeft in onze organisatie. Daarom delen we wekelijks DIG-tips op ons intranet, hebben we toegang tot lezingen van de Diversity Academy vanuit het ministerie en bieden we trainingen aan om te selecteren zonder vooroordelen. Op en rond Diversity Day organiseren we activiteiten. Daarnaast maken we werk van onze inspanningsverplichting om medewerkers met een arbeidsbijzonderheid aan te nemen. En we zijn ons ervan bewust dat we nog meer kunnen doen op het gebied van DIG. Hiervoor zijn reflectie, integriteit en concrete acties nodig. Kom je bij ons werken en heb je een idee voor DIG? Dan vind je al snel aanmoediging om het te gaan doen!