De gezondheidszorg in Nederland is één van de beste in de wereld. Het Zorginstituut werkt er namens de overheid aan dat iedereen in Nederland toegang heeft tot goede zorg. Hierin staan we voor een grote maatschappelijke opgave. Want als we willen dat de zorg ook in de toekomst voor iedereen toegankelijk blijft, moet er nu iets veranderen. Kom bij ons werken en lever jouw bijdrage aan deze uitdaging.
Ga de uitdaging aan
Door de coronacrisis is voor iedereen zichtbaar geworden wat al een tijd lang speelt: de toegankelijkheid van onze zorg komt in het gedrang. Met Passende zorg willen we hier als Zorginstituut Nederland verandering in brengen, samen met alle partijen om ons heen. Wij zoeken regelmatig bevlogen professionals die met ons deze uitdaging aan willen gaan. Mensen die oplossingsgericht zijn en met lef hun werk doen. Ben je nieuwsgierig, verbindend en kijk je met een open blik naar je werk? Dan pas je goed bij ons! Wij hebben regelmatig nieuwe vacatures voor projectleiders en adviseurs voor onder andere onze teams zorg en informatiemanagement. Houd deze pagina dus in de gaten.
Daarom werk je bij het Zorginstituut
Samen met een heleboel partijen om ons heen, staan we voor een grote maatschappelijke opgave: de zorg in de toekomst toegankelijk houden voor iedereen in Nederland. Onze organisatie heeft een unieke positie en staat midden in de maatschappij. We zijn continu in ontwikkeling. Dat maakt werken bij ons uitdagend en interessant. Bij ons werken ongeveer 450 professionals met een informele werksfeer. Werken doe je vanuit huis, ons kantoor in Diemen of vanuit een andere plek en je uren zijn flexibel in te zetten.
Wij zijn een organisatie waar je veel eigen verantwoordelijkheid krijgt en waar je je kunt ontwikkelen zoals jij dat wilt. Met ontwikkeltrajecten, opleidingen en cursussen kun jij je carrière op jouw manier vormgeven. Maandelijks organiseren we bijeenkomsten waarin je ook buiten je eigen werkgebied kan leren. Daarnaast zijn er regelmatig informele borrels en activiteiten en hebben we een actieve OR. Als je bij ons start krijg je een uitgebreid inwerkprogramma. Hierin leer je ons werk goed kennen en maak je kennis met je nieuwe collega’s en met het bestuur.
Team Communicatie zoekt een nieuwe collega! Als Communicatieadviseur draag je bij aan de eenduidige positionering van het Zorginstituut. Het Zorginstituut is een van de aanjagers van Passende zorg om de zorg in Nederland toekomstbestendig te maken. Op dit moment doen we dat onder meer met de landelijke bewustwordingscampagne #DeZorgVanMorgen. Hiermee jagen we het gesprek aan over hoe de zorg moet veranderen om iedereen ook in de toekomst goede, passende zorg te kunnen blijven bieden. Als communicatieadviseur ga je aan de slag door onze resultaten en de betekenis daarvan voor de samenleving zichtbaar te maken. Je specifieke communicatierol kan verschillen per project of onderwerp.
Wij bieden je
Maandsalaris van maximaal € 5139,78 of bruto (schaal 11 CAO Rijk) bij een fulltime dienstverband.
Individueel Keuzebudget van 16,37% van je salaris.
Arbeidsovereenkomst voor 2 jaar met uitzicht op onbepaalde tijd.
Flexibel werken (zelf uren indelen en werken vanuit kantoor of huis).
Aantrekkelijke overige arbeidsvoorwaarden.
Wij zoeken jou
Je bent resultaatgericht, vasthoudend, stressbestendig en een snelle (in)werker en teamspeler.
Je hebt een afgeronde communicatieopleiding en functioneert op universitair niveau.
Je hebt minimaal 8 jaar ervaring als communicatieadviseur, bij voorkeur ook bij de (Rijks)overheid en in de zorgsector.
Je hebt aantoonbare politieke en bestuurlijke sensitiviteit.
Je hebt ervaring in communicatieadvisering over en uitvoering van complexe onderwerpen.
Je hebt uitstekende uitvoeringsvaardigheden: je kunt complexe materie omzetten in begrijpelijke communicatie in woord en beeld voor een breed publiek.
Je hebt goede plannings- en organisatorische vaardigheden.
Nieuwsgierig? Alle info over deze vacature en het solliciteren vind je op de website Werken voor Nederland. Reageren kan tot en met 12 juni 2022.
Ben jij een klantgerichte managementondersteuner die ervaring heeft met administratief en secretarieel werk? Als managementondersteuner bij ons team Procesondersteuning ben je het eerste aanspreekpunt voor één van de managers van de afdeling Zorg. Het gaat om de manager van het team Geestelijke Gezondheidszorg & Sociaal Domein.
Je verricht secretariële werkzaamheden, zoals verslaglegging, notuleren en het organiseren van afspraken en bijeenkomsten. Je zorgt ervoor dat informatie juist en tijdig verwerkt wordt in onze systemen en dankzij jou worden telefoon, e-mail en post correct afgehandeld. Ook controleer je uitgaande correspondentie ter ondersteuning van het geschillen en vraag-en-antwoordproces. Tot slot onderhoud je contacten met interne en externe secretariaten.
Wij bieden je
Maandsalaris van maximaal € 2.949 bruto (schaal 6 CAO Rijk) bij een fulltime dienstverband.
Een Individueel Keuzebudget van 16,37% van je salaris.
Arbeidsovereenkomst voor 2 jaar met uitzicht op onbepaalde tijd.
Flexibel werken (zelf uren indelen en werken vanuit kantoor of huis).
Aantrekkelijke overige arbeidsvoorwaarden.
Wij zoeken jou
Je hebt een relevante afgeronde MBO- of HBO-opleiding, zoals office management.
Je hebt aantoonbare ervaring met administratief en secretarieel werk.
Je bent accuraat in verslaglegging en dossiervoering.
Je beschikt over goede uitdrukkingsvaardigheden, in woord en schrift.
Je bent in staat om het Zorginstituut naar buiten te vertegenwoordigen.
Nieuwsgierig? Alle info over deze vacature en het solliciteren vind je op de website Werken voor Nederland. Reageren kan tot en met 8 juni 2022.
Als adviseur GGZ leg je de verbinding tussen overheid en de GGZ-sector en draag je vanuit een projectmatige rol bij aan kwaliteitsontwikkelingen in de sector. Je toetst de door het veld ontwikkelde kwaliteitsstandaarden op basis van ons Toetsingskader. Je ondersteunt projectleiders bij projecten op het gebied van kwaliteit van zorg. Je onderhoudt relaties met partijen in het zorgveld, de publieke sector en de overheid en beantwoord hun vragen.
Wij bieden je
Maandsalaris van maximaal € 5139,78 bruto (schaal 11 CAO Rijk) bij een fulltime dienstverband.
Een Individueel Keuzebudget van 16,37% van je salaris.
Arbeidsovereenkomst voor 2 jaar met uitzicht op onbepaalde tijd.
Flexibel werken (zelf uren indelen en werken vanuit kantoor of huis).
Aantrekkelijke overige arbeidsvoorwaarden.
Wij zoeken jou
Je hebt ervaring in de GGZ, het sociaal domein of (semi)overheid.
Je bent academisch geschoold, bij voorkeur in de (geestelijke) gezondheidszorg.
Je kunt in korte tijd veel informatie tot je nemen en toepassen.
Je bent geduldig en weet wanneer je moet escaleren.
Je kunt goed samenwerken in verschillende (kleinere) projectteams.
Je hebt aantoonbare ervaring met projectmatig werken.
Je beschikt over een vlotte pen en kunt uitstekend communiceren.
Nieuwsgierig? Alle info over deze vacature en het solliciteren vind je op de website Werken voor Nederland. Reageren kan tot en met 2 juni 2022.
De CIO-Office ondersteunt de Chief Information Officer bij de uitvoering van taken. Voor de CIO-office zoeken wij een strategisch leveranciersmanager die daarnaast ook de rol van IT Risk manager en Major Incidentmanager vervult. In deze functie ben je op strategisch niveau verantwoordelijk voor onder meer nieuwe leveranciers en contracten, het beheren van het General-IT Controle raamwerk en voor een adequate aansturing van de betrokken functionarissen en partijen bij een prio 1 incident.
Wij bieden je
Maandsalaris van maximaal € 5825,02 bruto per maand (schaal 12 CAO Rijk) bij een fulltime dienstverband.
Individueel Keuzebudget van 16,37% van je salaris.
Arbeidsovereenkomst voor 2 jaar met uitzicht op onbepaalde tijd.
Flexibel werken (zelf uren indelen en werken vanuit kantoor of huis).
Aantrekkelijke overige arbeidsvoorwaarden.
Wij zoeken jou
Een academisch werk- en denkniveau en minimaal een afgeronde hbo-opleiding.
Minimaal 5 jaar ervaring met strategisch leveranciersmanagement.
Een aantal jaren ervaring met IT-Riskmanagement.
Een aantal jaren ervaring als Major Incident manager.
Uitstekende communicatieve vaardigheden.
Nieuwsgierig? Alle info over deze vacature en het solliciteren vind je op de website Werken voor Nederland. Reageren kan tot en met 1 juni 2022.
Voor het team Procesondersteuning zoeken we een adviseur Kwaliteitsinformatie. Het Zorginstituut is sterk in beweging en werkt aan een nieuwe koers voor de komende jaren. Samen met collega’s ga je daaraan bijdragen door informatie over kwaliteit van de geleverde zorg voor iedereen toegankelijker te maken. Het team is verantwoordelijk voor de processturing en de ondersteuning in de bedrijfsvoering. De processen zijn onder andere het inzichtelijk maken van kwaliteitsinformatie, adviseren in geschillen en de beantwoording van vragen over de Zorgverzekeringswet en de Wet langdurige zorg.
Wij bieden je
Maandsalaris van maximaal € 4519,59 bruto (schaal 10 CAO Rijk) bij een fulltime dienstverband.
Een Individueel Keuzebudget van 16,37% van je salaris.
Arbeidsovereenkomst voor 2 jaar met uitzicht op onbepaalde tijd.
Flexibel werken (zelf uren indelen en werken vanuit kantoor of huis).
Aantrekkelijke overige arbeidsvoorwaarden.
Wij zoeken jou
Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding, bij voorkeur zorg-gerelateerd.
Je denkt graag kritisch mee en kunt oplossingsrichtingen of alternatieven formuleren.
Je bent procesgericht en goed in adviseren over procesmatige implementatie en toepassing.
Je kan goed organiseren en plannen.
Je kan je mondeling en schriftelijk goed uitdrukken.
Je bent zelfstandig, proactief en omgevings- en organisatiesensitief.
Nieuwsgierig? Alle info over deze vacature en het solliciteren vind je op de website Werken voor Nederland. Reageren kan tot en met 31 mei 2022.
Overige arbeidsvoorwaarden
Naast een goed salaris ontvang je van ons:
een individueel keuzebudget (IKB) van 16,37% van je salaris*;
reiskostenvergoeding;
thuiswerkvergoeding;
opleidingsmogelijkheden en studiekostenvergoedingen;
flexibele ABP-pensioenvoorziening;
23 vakantiedagen en de mogelijkheid compensatie-uren op te bouwen;
laptop en telefoon.
*Dit kun je inzetten zoals jij dat wilt. Je kunt je IKB laten uitbetalen, omzetten in verlofuren of besteden aan een fiscaalvriendelijk doel, zoals een fiets, bedrijfsfitness of werkgerelateerde opleiding.
Wie zijn wij
Het Zorginstituut heeft een wettelijk opgedragen takenpakket en valt als zelfstandig bestuursorgaan onder de verantwoordelijkheid van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. Onze kerntaak is ervoor te zorgen dat iedereen in Nederland nu en in de toekomst toegang houdt tot goede verzekerde zorg. Daarom is het belangrijk dat uit de basisverzekering alleen behandelingen worden vergoed, waarvan vaststaat dat deze écht werken en passen bij wat de patiënt nodig heeft. We werken veel samen met andere partijen zoals de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa), de Inspectie voor Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ), het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS), autoriteiten in binnen- en buitenland, beroepsgroepen, patiënten- en consumentenorganisaties, onderzoekscentra en ziekenhuizen.
Wij werken aan diversiteit, inclusiviteit en gelijkwaardigheid
Het Zorginstituut werkt aan een organisatiecultuur waarin de kracht van diversiteit, inclusiviteit en gelijkwaardigheid (DIG) centraal staat. Wij geloven dat talent zich veilig kan ontwikkelen door ruimte te bieden aan de verschillen van mensen. Wij werken continu aan een omgeving waarin iedereen zichzelf mag en kan zijn. Het is belangrijk dat verschillende perspectieven, achtergronden, oriëntaties en kennis samenkomen. Als de verschillende manieren waarop mensen naar iets kijken worden samengebracht, zien wij mooie dingen ontstaan. Zoals meer creativiteit en innovatie, betere resultaten en breder draagvlak voor onze belangrijke maatschappelijke taak.
We willen dat dit onderwerp leeft in onze organisatie. Daarom delen we wekelijks DIG-tips op ons intranet, hebben we toegang tot lezingen van de Diversity Academy vanuit het ministerie en bieden we trainingen aan om te selecteren zonder vooroordelen. Op en rond Diversity Day organiseren we activiteiten. Daarnaast maken we werk van onze inspanningsverplichting om medewerkers met een arbeidsbijzonderheid aan te nemen. En we zijn ons ervan bewust dat we nog meer kunnen doen op het gebied van DIG. Hiervoor zijn reflectie, integriteit en concrete acties nodig. Kom je bij ons werken en heb je een idee voor DIG? Dan vind je al snel aanmoediging om het te gaan doen!