De gezondheidszorg in Nederland is een van de beste in de wereld. Het Zorginstituut werkt er namens de overheid aan dat iedereen in Nederland toegang heeft tot goede zorg. Daarom is het belangrijk dat uit het basispakket van de zorgverzekering alleen behandelingen worden vergoed, waarvan vaststaat dat deze écht werken en passen bij wat de patiënt nodig heeft. Hierin staan we voor een grote maatschappelijke opgave. Want als we willen dat de zorg ook in de toekomst voor iedereen toegankelijk blijft, moet er nu iets veranderen. Kom bij ons werken en lever jouw bijdrage aan deze uitdaging.
Ga de uitdaging aan
De toegankelijkheid van de zorg staat onder druk. De vraag naar zorg stijgt sneller dan het aanbod. We worden ouder, er komen steeds meer dure medicijnen en ook de kosten voor langdurige zorg stijgen. Dit vraagt om scherpe keuzes. Passende zorg is een manier van samenwerken om ervoor te zorgen dat iedereen ook in de toekomst toegang houdt tot goede verzekerde zorg. Dat doen we samen met alle partijen om ons heen. Denk aan zorgaanbieders, zorgverzekeraars, universiteiten en patiëntenverenigingen.
Wij zoeken regelmatig bevlogen mensen die een bijdrage aan ons werk willen leveren. Denk bij ons werk aan het beoordelen van geneesmiddelen op vergoeding uit het basispakket. Of onderzoeken wat zorgpartijen, patiëntengroepen en verzekeraars onder kwalitatief goede zorg verstaan en hoe we dat kunnen monitoren. Hoe we zorgdata kunnen verwerken en ontsluiten voor andere partijen. Maar ook hoe we administratieve lasten voor zorgverleners kunnen verminderen, door onder andere de informatie-uitwisseling tussen zorgpartijen te verbeteren.
Hiervoor zoeken we mensen die oplossingsgericht zijn en sterk zijn in netwerken en mensen met elkaar in verbinding brengen. Ben je nieuwsgierig en kijk je met een open blik naar je werk? Dan pas je goed bij ons! Wij hebben regelmatig vacatures. Houd deze pagina dus in de gaten.
Openstaande vacatures
Op dit moment hebben we de volgende vacatures.
Als managementondersteuner Businessapplicatie & IT Services (BIS) rapporteer je rechtstreeks aan de teammanager. Je ondersteunt de collega’s van het team bij hun taken voor applicatiebeheer en IT-diensten. Dankzij jou loopt alles in team BIS op rolletjes! Je kerntaken en verantwoordelijkheden zijn:
Alle ondersteunende en secretariële werkzaamheden voor bijeenkomsten en vergaderingen (plannen, organiseren, agenda en stukken doorsturen, notuleren).
Agendabeheer en organiseren van teamaangelegenheden.
Diverse lichte administratieve taken ter ondersteuning van de teammanager.
Documentbeheer.
Wij bieden jou
Een maatschappelijk waardevolle functie voor 32-36 week met een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar. Als het je bevalt bij het Zorginstituut en je naar tevredenheid functioneert, dan krijg je daarna een vast dienstverband.
Een salaris tussen € 2.866,04 en € 3.564,01 bruto per maand (schaal 6 CAO Rijk) bij een fulltime dienstverband, afhankelijk van werkervaring en opleiding.
Een Individueel Keuzebudget (IKB) van 16,5% van je salaris, dat het vakantiegeld en de eindejaarsuitkering bevat. Het IKB kun je naar eigen wens laten uitbetalen, omzetten in verlofuren of besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals een fiets voor woon-werkverkeer, bedrijfsfitness of een werkgerelateerde opleiding.
Flexibel werken (zelf uren indelen en werken vanuit kantoor of huis).
Aantrekkelijke overige arbeidsvoorwaarden.
Wij zoeken jou
Een relevante afgeronde mbo-opleiding.
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkerving in een secretariële functie.
Je kunt je goed uitdrukken in de Nederlandse taal, in woord en geschrift.
Je weet hoe je een agenda moet beheren en kunt goed plannen en organiseren.
Je werkt accuraat in verslaglegging en dossiervoering.
Je bent omgevingssensitief en kunt het Zorginstituut naar buiten toe vertegenwoordigen.
Je bent een verbinder en kunt de brug vormen tussen collega’s op verschillende niveaus.
Je werkt klantgericht, hebt een proactieve houding en kunt initiatiefrijke oplossingen bedenken.
Als juridisch adviseur behandel je geschillen over de toegang tot zorg uit de Wet langdurige zorg (Wlz) en de inhoud van de te verzekeren zorg. Een geschil kan gaan over een verzekerde met psychiatrische problematiek, waarbij het onduidelijk is of de verzekerde voldoet aan de toegangscriteria van de Wlz. Samen met de medisch adviseur bepaal je of het geschil aanleiding geeft voor een advies van het Zorginstituut. Je bent verantwoordelijk voor de behandeling van het geschil, de juridische beoordeling én het schrijven van het advies aan het Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ) of een zorgkantoor. Je beantwoordt vragen over de Wlz en het verzekerde pakket, bijvoorbeeld over de vergoeding van bepaalde hulpmiddelen. Je geeft uitleg over complexe vraagstukken en beantwoordt de vragen via de telefoon, per e-mail of per brief. Daarnaast signaleer je trends in de vraagstukken die je behandelt en bespreekt deze met je collega’s, zodat jullie samen uitvoeringsproblemen kunnen agenderen of beleidswijzigingen kunnen voorstellen.
Wij bieden jou
Een maatschappelijk waardevolle functie voor 32-36 uur per week met een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar; Als het je bevalt bij het Zorginstituut en je naar tevredenheid functioneert, dan krijg je daarna een vast dienstverband.
Een salaris tussen € 3.404,39 en € 5.389,87 bruto per maand (schaal 10 CAO Rijk) bij een fulltime dienstverband, afhankelijk van werkervaring en opleiding.
Hybride werken, waarbij ons werk leidend is. Daarbinnen heb je de ruimte om te kiezen waar en wanneer jij je werk doet. Hierover ga je in gesprek met jouw team.
Flexibele werktijden voor een goede werk-privé balans, 28 vakantiedagen, aantrekkelijke verlofregelingen en een ABP-pensioenvoorziening.
Aantrekkelijke overige arbeidsvoorwaarden.
Wij zoeken jou
Je hebt minimaal een afgeronde juridische hbo-opleiding.
Je hebt minimaal 2 jaar relevante werkervaring.
Je hebt kennis van de wet- en regelgeving in de gezondheidszorg. Als je kennis hebt van de Wlz, is dat een pre.
Je hebt goede communicatieve vaardigheden, in woord en geschrift.
Je kunt gemakkelijk hoofd- en bijzaken onderscheiden.
Je werkt nauwkeurig; je bent in staat overzicht te bewaren en om te gaan met deadlines.
Je werkt zelfstandig, maar zoekt overleg en samenwerking waar nodig.
Als privacy officer bij het Zorginstituut ben jij dé expert in het waarborgen van privacybescherming. Van operationele taken als het afhandelen van datalekken tot strategische vraagstukken: jij staat centraal. Je adviseert, formuleert richtlijnen en werkt aan de ontwikkeling van privacybescherming, inclusief bewustwordings- en trainingsactiviteiten. Samen met specialisten, zoals de privacy jurist en de securitymanager, zorg je ervoor dat het Zorginstituut voldoet aan de AVG. Je bent het aanspreekpunt voor medewerkers en ondersteunt de functionaris gegevensbescherming. Jouw doel: het Zorginstituut volledig 'in control' krijgen voor een betrouwbaar gebruik van persoonsgegevens.
Wij bieden jou
Een maatschappelijk waardevolle functie voor 36 uur per week met een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar. Als het je bevalt bij het Zorginstituut en je naar tevredenheid functioneert, dan krijg je daarna een vast dienstverband.
Een salaris tussen € 4.691,71 en € 6.907,67 bruto per maand (schaal 12 CAO Rijk) bij een fulltime dienstverband, afhankelijk van werkervaring en opleiding.
Een Individueel Keuzebudget (IKB) van 16,5% van je salaris, dat het vakantiegeld en de eindejaarsuitkering bevat. Het IKB kun je naar eigen wens laten uitbetalen, omzetten in verlofuren of besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals een fiets voor woon-werkverkeer, bedrijfsfitness of een werkgerelateerde opleiding
Flexibel werken (zelf uren indelen en werken vanuit kantoor of huis).
Aantrekkelijke overige arbeidsvoorwaarden.
Wij zoeken jou
Je hebt bij voorkeur een afgeronde universitaire opleiding in de richting van rechten, bestuurskunde of bedrijfskunde.
Je hebt 3-5 jaar werkervaring in het privacy domein.
Je hebt bij voorkeur 1 of meerdere privacy-certificeringen, zoals CIPP/E of CIPM.
Je hebt affiniteit met informatiebeveiliging.
Je werkt analytisch en kan de juiste informatie uit diverse bronnen selecteren.
Je bent omgevingsbewust; je volgt relevante ontwikkelingen buiten de eigen organisatie en past deze toe.
Je toont eigenaarschap: je neemt verantwoordelijkheid voor de uitvoering van het werk van begin tot eind. Je ziet het als een uitdaging om de functie verder uit te bouwen.
Als beheerder bij het Zorginstituut ben jij verantwoordelijk voor het beheer van de Microsoft 365-omgeving, met speciale aandacht voor MS Teams en OneDrive. Je zet deze applicaties op en onderhoudt ze tijdens de migratie. Je taken omvatten het zelfstandig beheren en onderhouden van MS Teams en OneDrive, ondersteuning bieden aan gebruikers en de servicedesk, en communiceren met stakeholders. Daarnaast zoek je naar innovatieve manieren om de efficiëntie en gebruikerstevredenheid te verbeteren binnen Microsoft Teams en andere M365-services.
Wij bieden jou
Een maatschappelijk waardevolle functie voor 36 per week met een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar. Als het je bevalt bij het Zorginstituut en je naar tevredenheid functioneert, dan krijg je daarna een vast dienstverband.
Een salaris tussen € 3091,60 en € 4921,54 bruto per maand (schaal 10 CAO Rijk) bij een fulltime dienstverband, afhankelijk van werkervaring en opleiding.
Een Individueel Keuzebudget (IKB) van 16,5% van je salaris, dat het vakantiegeld en de eindejaarsuitkering bevat. Het IKB kun je naar eigen wens laten uitbetalen, omzetten in verlofuren of besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals een fiets voor woon-werkverkeer, bedrijfsfitness of een werkgerelateerde opleiding.
Flexibel werken (zelf uren indelen en werken vanuit kantoor of huis).
Aantrekkelijke overige arbeidsvoorwaarden.
Wij zoeken jou
Je hebt hbo werk- en denkniveau.
Je hebt minimaal 5 jaar ervaring met beheer van Microsoft-applicaties.
Je hebt ervaring in het beheren van M365-Teams en OneDrive.
Je kunt goed communiceren en bent in staat om gebruikers uitleg te geven en te begeleiden. De voertaal is Nederlands.
Eigenaarschap: je neemt verantwoordelijkheid, vraagt je voortdurend af hoe de gebruiker het best geholpen kan worden en neemt hierin het nodige initiatief.
Omgevingsbewust: je vertaalt externe ontwikkelingen en omstandigheden naar je eigen werkterrein.
Je hebt ITIL v3 foundation certificering.
Het is een pre als je de certificeringen hebt voor Microsoft 365 Teams Administrator Associate en Microsoft OneDrive.
Werken bij het Zorginstituut betekent op beleidsniveau bijdragen aan het goed en toegankelijk houden van de zorg. We werken in een politiek-bestuurlijke omgeving aan complexe vraagstukken waar veel stakeholders bij betrokken zijn. Door onze taak als beheerder van het basispakket van de zorgverzekering hebben wij een unieke positie in de zorg. We staan midden in de maatschappij en we zijn continu in ontwikkeling. Dat maakt werken bij ons uitdagend en interessant. Bij ons werken ongeveer 500 mensen. Onze medewerkers zijn deskundig, gedreven, betrokken en er is een open sfeer waar collega’s elkaar graag willen helpen.
Wij werken er namens de overheid aan dat iedereen in Nederland toegang heeft tot goede zorg. Dat is belangrijk. Niet alleen voor nu, maar ook voor de toekomst, zodat onze kinderen en kleinkinderen kunnen blijven rekenen op goede zorg. – Willemijn, Programmamanager Zorginstituut Nederland
In onze organisatie krijg je veel eigen verantwoordelijkheid. Met ontwikkeltrajecten, opleidingen en cursussen en toegang tot een loopbaanadviseur kun jij je carrière bij ons op jouw manier vormgeven. Maandelijks organiseren we bijeenkomsten waarin je ook buiten je eigen werkgebied kan leren. Daarnaast zijn er regelmatig informele borrels en activiteiten.
Bekijk de video om een indruk te krijgen van onze organisatie.
Goedemorgen! Hoi, ik ben Jaimy en ik werk bij Zorginstituut Nederland. Bij ons werken we er namens de overheid aan dat iedereen in Nederland toegang heeft tot goede zorg. Maar als we willen dat goede zorg voor iedereen toegankelijk blijft, moet er nu iets veranderen...
Kom bij ons werken! En werk mee aan de toekomst van goede zorg. Bij ons heb je veel vrijheid in waar, wanneer en hoe je jouw werkdag invult. Zo werk ik bijvoorbeeld 2 dagen vanuit ons kantoor hier in Diemen. En de rest vanuit huis, of een andere locatie. Ons kantoor is goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Zo ligt het pal naast station Diemen-Zuid. Het is maar een minuut lopen!
In ons kantoor zijn er volop mogelijkheden om in contact met anderen....of stil te kunnen werken. Ook hebben we een mooi restaurant waar je lekker en gezond kunt lunchen. Eet smakelijk!
Samenwerken is heel belangrijk in ons werk. Met collega's en zorgorganisaties is er veel contact. Iedereen is bereid om elkaar te helpen. We vinden het ook belangrijk om elkaar regelmatig fysiek te ontmoeten. Waarbij je brainstormt over projecten, elkaar inspireert of gewoon even bijkletst.
We werken hard, maar natuurlijk maken we ook tijd voor gezelligheid en ontspanning.
Zo. Ik hoop dat jullie een goede indruk hebben gekregen van het reilen en zeilen hier bij het Zorginstituut.
Wil je meer weten over het werken hier bij het Zorginstituut? Kijk dan op onze website.
Overige arbeidsvoorwaarden
Voor onze medewerkers geldt de CAO Rijk. Naast een goed salaris ontvang je van ons:
een individueel keuzebudget (IKB) van 16,50% van je salaris*;
reiskostenvergoeding;
thuiswerkvergoeding;
een budget om je thuiswerkplek optimaal in te richten;
opleidingsmogelijkheden en studiekostenvergoedingen;
ABP-pensioenvoorziening;
28 vakantiedagen en de mogelijkheid om verlofuren bij te kopen;
aantrekkelijke verlofregelingen;
de mogelijkheid om compensatie-uren op te bouwen, hiermee kun je de uren die je wekelijks meer maakt flexibel inzetten als verlofuren op een ander moment;
laptop en telefoon;
hybride werken waarbij ons werk leidend is, hierover ga je in gesprek met jouw team;
toegang tot een breed aanbod van online trainingen en een loopbaanadviseur voor je persoonlijke en professionele ontwikkeling.
*Dit kun je inzetten zoals jij dat wilt. Je kunt je IKB laten uitbetalen, omzetten in verlofuren of besteden aan een fiscaalvriendelijk doel, zoals een fiets, bedrijfsfitness of werkgerelateerde opleiding.
Wie zijn wij
Het Zorginstituut heeft een wettelijk opgedragen takenpakket en valt als zelfstandig bestuursorgaan onder de verantwoordelijkheid van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. Onze kerntaak is ervoor te zorgen dat iedereen in Nederland nu en in de toekomst toegang houdt tot goede verzekerde zorg. Daarom is het belangrijk dat uit de basisverzekering alleen behandelingen worden vergoed, waarvan vaststaat dat deze écht werken en passen bij wat de patiënt nodig heeft. We werken veel samen met andere partijen zoals de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa), de Inspectie voor Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ), het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS), autoriteiten in binnen- en buitenland, beroepsgroepen, patiënten- en consumentenorganisaties, onderzoekscentra en ziekenhuizen.
Het Zorginstituut staat voor verbinden, inspireren en richting geven. Wij werken aan een organisatiecultuur waarin diversiteit, inclusiviteit en gelijkwaardigheid centraal staat. Wij geloven dat talent zich veilig kan ontwikkelen door ruimte te bieden aan de verschillen van mensen. Wij werken continu aan een omgeving waarin iedereen zichzelf mag en kan zijn. Het is belangrijk dat verschillende perspectieven, achtergronden, oriëntaties en kennis samenkomen. Als de verschillende manieren waarop mensen naar iets kijken worden samengebracht, zien wij mooie dingen ontstaan. Zoals meer creativiteit en innovatie, betere resultaten en breder draagvlak voor onze belangrijke maatschappelijke taak.
We willen dat dit onderwerp leeft in onze organisatie. Daarom delen we regelmatig DIG-tips op ons intranet, hebben we toegang tot lezingen van de Diversity Academy vanuit het ministerie en bieden we trainingen aan om te selecteren zonder vooroordelen. Op en rond Diversity Day organiseren we activiteiten. Daarnaast maken we werk van onze inspanningsverplichting om medewerkers met een arbeidsbijzonderheid aan te nemen. En we zijn ons ervan bewust dat we nog meer kunnen doen op het gebied van DIG. Hiervoor zijn reflectie, integriteit en concrete acties nodig. Kom je bij ons werken en heb je een idee voor DIG? Dan vind je al snel aanmoediging om het te gaan doen!
Een baan waar ik inhoudelijk uitgedaagd kan worden, maar ook maatschappelijk iets kan bijdragen. Die combinatie vind ik bij het Zorginstituut. – Ly, adviseur
Stage lopen bij het Zorginstituut
Het Zorginstituut biedt af en toe stageplekken aan voor mbo-, hbo- of wo-studenten. Een stage bij het Zorginstituut kan bij verschillende organisatieonderdelen als zorg, financiën, rechten, onderzoek, ict of communicatie. Een stage kan bijvoorbeeld gaan over de ‘duurzaamheid van radiotherapie’ tot het onderzoeken van ‘arbeidsaantrekkelijkheid voor jonge werknemers’.
Het Zorginstituut heeft vooralsnog geen standaard stage-aanbod beschikbaar. Heb je interesse in een stage bij het Zorginstituut, stuur dan een e-mail naar PostbusP&O@zinl.nl. Geef een korte toelichting op je opleiding, wat voor stage je zoekt en welke opdracht je wilt uitvoeren.